Referat fra generalforsamling 2013

Referat DGSK generalforsamling 5. april 2013, Søminestationen ved Holbæk.

Kristian Frøkjær blev valgt til dirigent.

Henrik G. Christensen blev valgt til referent.

Formandens beretning godkendt under applaus uden kommentarer.

Regnskabet, forelagt af kasserer Lauge Larsen blev godkendt under applaus uden kommentarer.

Budget for 2013 forelagt generalforsamlingen. Formanden informerede om, at bestyrelsesmedlemmerne i DGSK, fremover fik betalt ophold og forplejning i forbindelse med hovedprøver. Dette er en kompensation for det arbejde de udfører i løbet af året. Forsamlingen samtykkede i dette.

Valg til bestyrelsen:

Lorenz Clemmesen og Niels Erik Krüger stillede ikke op til genvalg. Bestyrelsen havde foreslået nyvalg af Kristian Frøkjær og Lene Knuth, som begge blev valgt under applaus.

Lorenz og Niels Erik blev takket for arbejdet gennem årene i bestyrelsen.

Som suppleanter valgtes for Jylland Morten Holm og Ole Frank samt for Sjælland Michael Olsen.

Som revisorer valgtes Linda Clemmesen og Christina Petersen. Som revisor suppleant valgtes Bent Simonsen.

Under punktet eventuelt blev behandlet følgende:

Formanden læste proportionerne omkring sølvlysestagen, skænket til racedysten, op for forsamlingen, som modtaget pr. brev fra Inger Hjort Larsen.

Henning Hjort spurgte om der stod noget i DGSK’s vedtægter omkring, hvem der kunne sløjfe eller træffe beslutninger omkring klubbens vandrepokaler.

Der blev svaret af henholdsvis pokalmester Poul Erik Dahl og formanden, at når man havde skænket klubben en præmie, uanset om det er vandrepræmier, var det den til enhver tid siddende bestyrelse i klubben, der alene kunne træffe beslutninger omkring sløjfning, ændringer af proportioner, vedligeholdelse m.m. af klubbens pokaler. Ønskes proportioner ændret er det kutyme at drage skænkeren af præmien med ind i beslutningen, men den endelige beslutning ligger altid hos den siddende bestyrelse.

Dirigent fastslog, at der intet var omkring emnet i vedtægterne.

Generalforsamlingen afsluttedes med et trefoldigt leve for klubben.

Referent

Henrik G. Christensen